Mobilmenu
Golfrestaurangen
Samarbetspartners

Träningsverksamhet 2024

Under 2024 kommer Krister, Philip och Emma verka som tränare på timbasis hos oss. För privatlektioner kontakta gärna någon av dessa så hjälper de er.

Här nedan presenterar sig vårt tränarteam:

Krister Andersson, 55 år
Jag har en tränarbakgrund med 8 år på Vestfold GK i Norge. Sedan 2002 har jag varit tränare på Borås GK och har under de åren även varit verksam på Kinds GK. Jag är ”nygammal i klubben” då jag under 2011-2012 också var verksam hos er i Herrljunga GK. Sedan 6 år tillbaka är jag även Coach/tränare för Svenska Paralandslaget. Jag har även många års erfarenhet från Golfshop och verkstad. Har Hcp 1,5.

För att boka privatlektioner kontakta Krister på 070-268 04 10

Philip Eriksson, 32 år
Jag är en kille från Roslagen som är social och har nära till skratt. Jag har spelat golf i hela mitt liv och spelat som proffs runt i hela världen. Jag har varit rankad topp 300 i världen och spelade på Europatouren i början på 2023. Jag har spelat med alla möjliga sorters golfare och svingar men min favoritrunda var nog 2019 när jag spelade med Rory McIlroy och Henrik Stenson i Memphis, USA. Mina styrkor är att slå långt&rakt samt att få mycket backspinn, det lovar jag att jag kan lära dig också:) 🙂

För att boka privatlektioner kontakta Philip på 076-309 42 04

Emma Westin,
Jag är född och uppvuxen i Borås. Jag är tidigare professionell golfspelare och har varit världen över i tio års tid! Sen två år tillbaka har jag lagt ner karriären. Jag ser fram emot att få se golfen från ett annat perspektiv! Mina styrkor är närspel och puttning, och jag har alltid haft ett enormt tålamod och varit envis i min träning och satsning!

För att boka privatlektioner kontakta Emma på 076-836 42 07