2017-11-09

Sommargreenerna stänger 11/11

Hej!

En lång golfsäsong börjar nu närma sig sitt slut. Att vintern är i antågande har märkts de senaste dagarna då morgonfrosten gjort att vi har behövt stänga greenerna stora delar av dagen.

Från och med lördagen den 11 november stänger vi sommargreenerna för säsongen. Spel är möjilgt på Vintergreener, men vid frost är banan helt stängd. Detta då det vid de första frostdagarna fortfarande finns mycket vatten i gräset vilket lämnar stora spår om vi går på det.

För gäster som vill spela Vintergolf så tar vi 100 kronor i Vintergreenfee.

Dessutom har vi vagnförbud vid spel, så vill Ni spela vintergolf så är det bara att packa bärbagen med ett par klubbor.

Driving Rangen är också den stängd för säsongen. Vill Du träna så har vi lagt fram vinterbollar som Du plockar på rangen och sedan slår ut. Bollmaskinen är helt stängd.

Hälsningar;
Rickard Larsson