2018-04-25

Damir Huskanovi´c är vår nya krögare

Lördagen den 28 april slår Golfrestaurangen på Herrljunga Golfklubb upp dörrarna i helt ny regi. Golfrestaurangen kommer nu drivas av Damir Huskanovic´ med personal. ”Vi är riktigt laddade inför denna uppgift”, säger Damir när vi sitter ner i restaurangen och tar en kopp kaffe. Restaurangen har under vintern genomgått ett ansiktslyft där väggarna har målats om och golvet i uterummet har slipats och under torsdagen levereras nya bord och stolar.

Damir Huskanovic´ har arbetat som kock sedan 1984 och är sedan 1993 bosatt i Herrljunga där han de senaste 13 åren arbetet i skolkök. Tillsammans med sin kollega Stefan kommer han nu att servera mat till Herrljunga Golfklubbs medlemmar, gäster och alla övriga som vill komma till Golfklubben för att äta. ”Jag kommer att erbjuda gästerna en riktig matupplevelse”, säger Damir. ”Eftersom jag kommer från Balkan har jag en fot i medelhavsmaten och en i den svenska husmanskosten och detta tror jag kommer att bli en riktig höjdare för våra gäster”, fortsätter han. Lunchen kommer att serveras som buffé där det varje dag kommer att finnas flera rätter att välja bland. Naturligtvis kommer det även att serveras varm korv och andra godsaker som golfaren inte kan vara utan.

Måndagen den 30 april kommer det att vara stor invigningsdag och då är alla intresserade välkomna att komma och gästa den nya golfkrogen. ”Vi kommer att ha lite enklare livemusik och, förutom mat, även sälja öl och vin”, förklarar Damir.

Vi hoppas nu att alla medlemmar sluter upp och kommer till Golfrestaurangen och ger vår nya krögare en riktigt god start.

Damir Huskanovic´, ny krögare på Herrljunga GK.

För hemsidan;
Rickard Larsson